مشکلات کاربران با زیرساخت رایانش ابری آروان به طور کلی به سه دستهی زیر تقسیم میشود:
مشکلات در سطح شبکهی ابر آروان
- عدم دسترسی به اینترنت
- عدم دسترسی به یک رنج یا IP خاص از ابرک
- عدم دسترسی به ابرک از بیرون از کشور یا از یک اینترنت خاص به ابرک
- پهنای باند
مشکلات مربوط به منابع اختصاص یافته به ابرک
- CPU Steal
- عدم افزایش منابع پس از ریسایز
- کندی دیسک
باگها و مشکلات زیرساختی سرویس
- دریافت خطا هنگام افزایش یا کاهش منابع ابرک
هنگام ارسال گزارش مشکل و ثبت تیکت برای هرکدام از این دسته مشکلات، با توجه به اینکه کارشناسان پشتیبانی فنی آروان، دسترسی در سطح OS یا سرویس کاربر ندارند و فقط میتوانند در سطح زیرساخت یا شبیهسازی، مشکل کاربر را بررسی کنند، نیاز است مواردی همراه با ثبت تیکت برای کارشناس ارسال گردد. این مستندات به هرچه سریعتر حل شدن مشکل کمک میکند.
منظور از ارسال مستند، ارسال خطاها یا بررسیهایی است که از سوی کاربری صورت گرفته و به نتیجه رسیده که مشکلی سمت سیستم عامل نیست و مشکل در سطح زیرساخت است.
ارسال گزارش در مورد منابع ابرک
مشکلات مربوط به منابع ابرک را میتوانید با استفاده از ابزارهای سیستمعاملی برای کارشناسان پشتیبانی ارسال کنید. برای مثال در یک سیستمعامل لینوکسی میتوانید خروجی دستوراتی مثل lsblk ،df ،free ،htop ،top ،vmstat یا عکس از گراف مانیتورینگ را برای بررسی کلی ارسال کنید. در بقیه سیستمعاملها نیز عکسی از بررسیهایی که انجام دادهاید میتواند به فهم سریعتر مشکل توسط کارشناسان پشتیبانی کمک کند.
ارسال گزارش در مورد شبکهی ابر آروان
در خصوص مشکلات بهوجود آمده در سطح شبکه، ارسال موراد زیر، بسته به نوع مشکل، میتواند به حل سریعتر مشکل کمک کند:
- بررسیهای Trace از نوع icmp و tcp بهشکل رفت و برگشت. یعنی یک بار از مبدا به سمت مقصد و یک بار از مقصد به سمت مبدا، در صورتی که هر دو سمت IP اینترنتی دارند، بسیار کمک کننده است.
- وضعیت فایروال سیستمعامل ابرک (ماشین مجازی) و گروه فایروالی متصل به ابرک.
- بررسی وضعیت Port Security روی شبکه خصوصی در صورتی که مشکلی روی شبکه خصوصی ابر آروان دارید.
- بررسی وضعیت پهنای باند ابرک با ابزارهایی مثل Axel، Iperf ،Speedtest-cli ،IDM با چند مقصد داخلی و خارجی
ارسال گزارش در مورد باگهای زیرساختی
در خصوص باگها و مشکلات زیرساختی نیاز به توضیح یا ارسال گزارش خاصی نیست، فقط کافیست فرآیندی که در آن با باگ مواجه شدهاید را از راه تیکت برای کارشناسان ابر آروان ارسال کنید تا برای پیگیری و حل مشکل با شما تماس بگیرند.