شرایط استفاده از خدمات
کاربر با ثبت نام در ابر آروان و استفاده از هر یک از خدمات ما تایید میکند که از مفاد سه سند «شرایط استفاده از خدمات (Terms of Service)»، « توافقنامهی سطح سرویس (SLA)» و « سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy)» مطلع شده، آنها را مورد پذیرش قرار داده و به موارد مطرح شده در هر سه مستند پایبند است.
حقوق معنوی
قوانین جمهوری اسلامی ایران
انتشار محتوا و تصاویر غیراخلاقی و جنسی، حمایت، همکاری یا فروش مواد مخدر، تجهیزات کشتار جمعی، همکاری و حمایت از گروههای تروریستی و تجزیهطلب داخلی و خارجی یا هر فعالیت دیگری که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ممنوعیت توزیع و محافظت در ابر آروان خواهد شد.
حقوق مولف (Copyright) و سایر قوانین نافذ بینالمللی
اطلاعات محرمانه
اطلاعات غيرمحرمانه
توجه: حکم قضایی یا اداری، دستور یا فرمان قانونی در محدودهی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یا هریک از نقاطی که آروان در آن دارای پاپسایت یا سِروِر است و نیز احکام صادره از مراجع ذیصلاح بینالمللی، حسبمورد میتواند بر هریک از مقررات محرمانگی گفتهشده یا گفتهنشده اولویت داشته باشد؛ به این معنا که اجرای هریک از آنها را تعلیق یا متوقف یا لغو کند و در این موقعیت هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود و ابر آروان هیچگونه مسوولیتی را در این زمینه برعهده نخواهد داشت.
حساب کاربری
مسوولیت محافظت از رمز عبور
ابر آروان بهشدت تاکید میکند از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید و از انتشار آن بهشکل مجازی و فیزیکی بپرهیزید.
ارتباطات دیجیتال
عضویت خبرنامه
استفاده از خدمات رایگان
لازم به ذکر است سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) در خدمات و بستههای رایگان ابر آروان اجرا خواهد شد.
نسخهی آزمایشی
کد هدیه و تخفیفها و پرموشنها
همچنین در زمان لغو خدمات و درخواست بازگرداندن وجه، مبلغ کد(های) هدیه لحاظ نمیشود.
این مبالغ به شکل تخفیف یا کد هدیه در کیفپول یا فاکتور شما قابل مشاهده است و تنها برای استفاده از خدمات ابری آروان مورد استفاده قرار میگیرد. هر کد هدیهای که ابر آروان صادر میکند دارای تاریخ انقضای مشخصی است و چنانچه کاربر در مدت زمان معتبر از کد هدیه استفاده نکند، کد باطل شده و دوباره صادر نخواهد شد.
برنامههای ریفرال (معرفی به دوستان) و افیلیت (همکاری)
اگر با این شرایط موافق نیستید، نباید در این برنامهها شرکت کنید.
سیاست مصرف منصفانه
متغیرهای متعددی در محاسبهی محدودهی مصرف منصفانه هر محصول موثر است. با این همه اگر مصرف شما از محصولات ابر آروان، پایداری و عملکرد خدمات ما را دچار اختلال کند یا کیفیت سرویس سایر کاربرانمان را تحت تاثیر قرار دهد، کارشناسان آروان میتوانند با توجه به سیاست مصرف منصفانه روی سرویس شما محدودیت اعمال کنند. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانهی استفاده از خدمات و محصولات بر اساس متغیرهای مختلف و به وسیلهی کارشناسان ابر آروان تعیین میشود.
خاتمه دادن به سرویسدهی
لغو استفاده از هر یک از خدمات ابر آروان به این معنی است که شما به شکل رسمی اعلام میکنید به دادههای مربوط به هر خدمت احتیاجی ندارید.
اگر وضعیت مالی حساب کاربریتان به شکل بدهکار (منفی) در آید، بر اساس قواعد بند «شرایط و روند قطع سرویسهای ابر آروان» با سرویسهای شما رفتار خواهد شد. اگر ابر آروان تشخیص دهد فعالیت کاربر به زیرساختها و کسبوکار شرکت آسیب میرساند یا در آینده آسیبرسان خواهد بود یا ممکن است فعالیت کاربر به سایر کاربران ما یا کاربران اینترنت خسارتی وارد کند، میتواند بلافاصله و بدون رضایت کاربر خدمات ارایه شده و محصولات در دسترس او را قطع خواهد کرد و این وضعیت را از طریق ایمیل به اطلاع صاحب حساب خواهد رساند.
استفادهی کاربر از خدمات و محصولاتی که ابر آروان در اختیار مشتریانش قرار داده است باید بر مبنای سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) باشد. اگر ابر آروان تشخیص دهد استفاده کاربر از محصولات و خدمات در سطحی خارج از سیاست مصرف منصفانه قرار دارد، میتواند بلافاصله و بدون رضایت او خدمات ارایه شده و محصولات در دسترسش را قطع کند و این وضعیت را از طریق ایمیل به کاربر اطلاع دهد. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانهی استفاده از خدمات و محصولات، بر اساس نظرات کارشناسان ابر آروان تعیین میشود.
همچنین اگر استفادهی شما از محصولات ابر آروان متفاوت از کاربرد اصلی آنها و به شکل غیرعادی و نامتعارف باشد، ابر آروان بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع میتواند بدون اطلاع، سرویس شما را قطع و اکانتتان را محدود کند.
حذف حساب کاربری
برای این کار لازم است کاربر درخواست مکتوب خود را به آدرس ایمیل support@arvancloud.ir ارسال کند. ابر آروان پس از بررسی این درخواست، امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب را به کاربر اعلام خواهد کرد.
به دلایل قانونی (مبارزه با پولشویی و کلاهبرداریهای اینترنتی) حتا پس از تایید امکان حذف حساب کاربری، اطلاعات و تراکنشهای مالی آن حساب، نزد ابر آروان باقی خواهد ماند.
شرایط بازگشت وجه
- کمترین مبلغی که امکان بازگشت وجه برای آن وجود دارد ۵۰۰ هزار تومان است.
- حداقل باید دو هفته از واریز مبلغ وجه گذشته باشد.
- ارسال تصویر کارت ملی و ارایهی شماره حساب (شماره کارت) واریزکنندهی وجه، که همان مالک حساب کاربری یا یکی از ادمینهای آن حساب کاربری است، الزامی است.
- نام و نامخانوادگی، شماره تماس و کد ملی فرم عودت وجه و حساب کاربری باید همخوانی داشته باشند.
- فرم درخواست بازگشت وجه باید پس از تکمیل به تیکت مربوطه پیوست شود.
- تمامی مبالغی که در پروموشنها و کمپینها واریز میشوند، غیرقابل بازگشت است.
توجه:
- با احراز همهی شرایط بالا، برای هر حساب کاربری تنها یک بار امکان بازگشت وجه وجود دارد.
- مبالغ کد هدیه، کد تخفیف و اعتبار تشویقی، غیر قابل بازگشت هستند.
- اگر کارشناسان مالی ابر آروان تشخیص دهند که واریزی یک حساب کاربری مشکوک است یا احتمال پولشویی در آن وجود دارد، ارایه توضیحات در این باره از طرف کاربر الزامی است.
- تسویهی کامل کل موجودی کیف پول وابسته به غیرفعال بودن تمام سرویسهای ابری کاربر است.
- فرم درخواست بازگشت وجه برای حسابهای حقوقی، باید از طرف شرکت بهشکل رسمی مهر شود.
- تمامی واریزیها باید از حساب مالک حساب کاربری باشد.
- عودت وجه فقط به همان حسابی که پرداخت با آن انجام شده، قابل انجام است.
- با احراز همهی شرایط از سمت کاربر، بازگشت وجه پس از حداقل ۷ روز کاری انجام خواهد شد.
دامنهی خدمات پشتیبانی فنی
پروانههای نرمافزارهای شخص ثالث
امنیت نرمافزارهای شخص ثالث
تهیه نسخهی پشتیبان
ما بهشکل پیشفرض در نظر میگیریم که کاربران از دادههای حساس خود مرتب نسخهی پشتیبان تهیه میکنند و مسوولیت آن را بر عهده دارند؛ از این رو ابر آروان مسوولیتی در قابل دادهها و اطلاعات ازدسترفته برعهده نخواهیمگرفت.
جبران خسارت
قیمتگذاری و تغییرات قیمت
شرایط و روند قطع سرویسهای ابر آروان
Read-Only میشوند. دیتابیس خاموش میشود. با نگهداری آخرین بکاپ، دیتابیس پاک میشود. همه بکاپها پاک میشوند.
اگر از سرور ابری استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی شما به پنل سرور ابری قطع میشود.
- پس از گذشت ۲ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، شبکه ابرکهای شما بر اساس سطح حساب کاربریتان قطع میشود و به ابرک دسترسی نخواهید داشت.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرکهای شما خاموش میشوند، اما هزینهی فضای ذخیرهسازی همچنان محاسبه و از اعتبار شما کم میشود
- پس از گذشت ۱ هفته از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرکها، اسنپشاتها، بکاپها، دیسکها، IPها و سایر منابع سرور ابری پاک میشوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت
توجه:
اگر کاربر بیش از اندازه مجاز اعلام شده در پکیجهای پایه، اقدام به مصرف دیسک و شبکه کند، دسترسی به ابرک بهشکل خودکار قطع خواهد شد.توجه:
اگر پس از خاموش شدن ابرکها، حسابتان را شارژ کنید، لازم است بهشکل دستی ابرکهای خود را دوباره روشن کنید.توجه:
اگر از دیسکهای لوکال استوریج (Local Storage) استفاده میکنید در نظر داشته باشید، به دلیل آن که این دیسکها بهشکل فیزیکی به سرورهای محاسباتی متصل هستند، در برابر خرابی و از دست دادن داده مقاومتی ندارند.- به هر دلیلی خرابی در دیسک فیزیکی در لایهی زیرساخت رخ دهد.
- ابرک از روی سرور فیزیکی به هر دلیلی جابهجا شود. (مانند تغییر اندازه)
- هنگام بروز مشکل روی سرور محاسباتی که ابرک و دیسک در آن قرار دارد. در این حالت تا زمان رفع مشکل سرور، دسترسی به دادهها ممکن نخواهد بود.
اگر از سرور اختصاصی استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی شما به پنل قطع میشود.
- پس از گذشت ۲ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، شبکه ابرکهای روی کلاستر بر اساس سطح حساب کاربریتان قطع میشود.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرکهای شما خاموش میشوند، اما هزینهی فضای ذخیرهسازی همچنان محاسبه و از اعتبار شما کم میشود.
- پس از گذشت ۱ هفته از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرکها، اسنپشاتها، بکاپها، دیسکها، IPها و سایر منابع سرور اختصاصی پاک میشوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت.
اگر از شبکه توزیع محتوا استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از منفی شدن موجودی حساب، امکان تغییر تنظیمات محدود شده و پس از ۲۴ ساعت نماد ابر شما خاموش خواهد شد.
توجه:
پس از خاموش شدن نماد ابر، ترافیک مستقیم به سرور اصلی شما هدایت میشود و محافظت در برابر حملات به حالت پایه برمیگردد. دقت کنید که با خاموش شدن نماد ابر، احتمال لو رفتن IP سرور اصلی شما وجود دارد.توجه:
اگر دامنهی شما محدودهی مصرف منصفانه در بستهی موجود خود را رد کرد، ارتباط سرورهای لبهی CDN ابر آروان با دامنهتان قطع خواهد شد. برای عبور دوبارهی ترافیک دامنهی شما از سرورهای لبهی CDN ابر آروان، لازم است بستهی آن دامنه را به پلن بالاتر ارتقا دهید.اگر از پلتفرم ویدیو استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، امکان بارگذاری ویدیو جدید وجود نخواهد داشت.
- پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، ویدیوهای بارگذاری شده قبلی پخش نخواهند شد.
- پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، ویدیوهای شما پاک خواهند شد.
توجه:
پس از پاک شدن ویدیوها، امکان بازگرداندن آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت.اگر از پلتفرم پخش زنده استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، پخش زنده شما قطع خواهد شد و امکان Pull یا Push روی استریم و ساخت استریم جدید را نخواهید داشت.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، استریمها پاک خواهند شد.
اگر از کانتینر ابری استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی شما به پنل کانتینر ابری قطع میشود.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، پروژههای شما خاموش خواهند شد.
- پس از گذشت ۲ هفته از صفر شدن موجودی حساب، پروژههای شما پاک خواهند شد.
توجه:
پس از پاک شدن پروژهها، امکان بازگرداندن آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت.اگر از Shell ابری استفاده میکنید:
- پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، سرویس شما خاموش خواهد شد.
- پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، دادههای شما پاک خواهند شد.
توجه:
پس از پاک شدن دادهها و اطلاعات، امکان بازگرداندن آنها به هیچوجه وجود ندارد.اگر از فضای ابری استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی شما به پنل فضای ابری قطع میشود.
- پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی نوشتن قطع خواهد شد.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی خواندن قطع خواهد شد.
- پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، فایلهای شما پاک خواهند شد.
توجه:
پس از پاک شدن فایلها، امکان بازگرداندن آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت.اگر از دیتابیس ابری استفاده میکنید:
- بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی شما به همهی اکشنهای پنل دیتابیس ابری (بهغیر از حذف کردن) قطع میشود.
- پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دیتابیسهای شما Read-Only میشوند.
- پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دیتابیسهای شما خاموش میشود.
- پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، با نگهداری آخرین بکاپ، دیتابیس پاک میشود.
- پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، همه بکاپها پاک میشوند.
توجه:
پس از پاک شدن بکاپها، امکان بازگرداندن آنها به هیچوجه وجود نخواهد داشت.اگر از پلنهای پشتیبانی رشد و بالاتر استفاده میکنید:
- پس از گذشت ۷ روز از صفر شدن موجودی حساب، پلن پشتیبانی شما به حالت پایه تغییر میکند.