محصولات
راهکارها
قیمت گذاری
منابع دانش
خدمات سازمانی خدمات دواپس
محصولات
محصولات ویژه
دسته‌بندی بر اساس عملکرد
راهکارها
راهکارهای ویژه
بر اساس صنعت
بر اساس اندازه شرکت
بر اساس کاربرد
خدمات سازمانی خدمات دواپس

ابر آروان همیشه تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را در مسیری شفاف پیش ببرد. بر همین اساس میزان درخواست‌ها، دستورها و شکایت‌های ارسال‌شده از سمت سازمان‌های دولتی، مراجع قضایی و نهادهای نافذ اینترنت داخلی و بین‌المللی را به‌شکل شفاف در این صفحه منتشر می‌کند.

بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی، محافظت از داده‌های شخصی مشتریان یکی از تعهدات آروان است و این اطلاعات به فروش نمی‌رسند یا واگذار نمی‌شوند. ابر آروان همه‌ی درخواست‌های دریافت‌شده را با دقت بررسی کرده و مواردی که نامعتبر یا فاقد مبنای حقوقی باشند، را رد می‌کند. ابر آروان پیش از پذیرش هر درخواست از سمت مراجع معتبر و قانونی، مشتریان خود را نسبت به دریافت درخواست‌ها برای توقف سرویس، تعلیق اکانت یا ارایه‌ی اطلاعات‌شان مطلع می‌کند، مگر این‌که این موضوع در حکم قضایی «محرمانه» ذکر شده باشد. (موضوعی که در چنین احکامی مرسوم نیست) هیچ نرم‌افزار یا تجهیزات وابسته به مراجع امنیتی یا قضایی، با هدف ذخیره‌سازی یا شنود اطلاعات، در هیچ نقطه از شبکه ابر آروان وجود ندارد. ابر آروان کلید رمزنگاری و تایید هویت خود یا مشتریان خود را در اختیار هیچ شخص یا نهادی نمی‌گذارد و مشتریان را به استفاده از رمزنگاری داده‌ها و ارتباطات رمزنگاری‌شده تشویق می‌کند.

تعاریف

سواستفاده: درخواست‌هایی که از سمت مراجع دولتی، رگولاتوری‌ها،‌ آژانس‌های امنیتی یا گزارش‌های شخصی (اشخاص حقیقی یا حقوقی مستقل) به‌دلیل سواستفاده‌ی کاربران از سرویس ارسال می‌شود. (مانند حمله‌های DDoS، فیشینگ، ارسال اسپم، پورنوگرافی کودکان و ...)
حق مالکیت: درخواست‌هایی که از طرف اشخاص حقیقی، حقوقی یا مراجع رسمی داخلی و بین‌المللی به‌دلیل نقض حق مالکیت معنوی و تجاری یا حق نشر ارسال می‌شود. (مانند انتشار بدون مجوز فیلم یا نرم‌افزار و ...)
دستور قضایی: درخواست‌هایی که به‌شکل حکم یا دستور قضایی از سوی پلیس و مراجع قضایی داخلی یا بین‌المللی به‌دلیل وقوع جرم یا انجام تحقیقات قضایی ارسال می‌‏شود. (مانند فیشینگ، کلاهبرداری و ...)
رد درخواست: مواردی که به‌دلیل نامعتبر بودن یا غیرقانونی بودن درخواست، ابر آروان به آن‌ها پاسخ رد داده است.

جدول فصلی درخواست‌های دریافت‌شده

سو استفاده حق مالکیت دستور قضایی رد درخواست
ایران سایر کشورها ایران سایر کشورها ایران سایر کشورها
تابستان ۱۴۰۳
۶
۲۳۱
۲
۴۴
۸۳
۰
۲۰
بهار ۱۴۰۳
۱۱
۳۴۷
۰
۲۸
۹۳
۰
۶
زمستان ۱۴۰۲
۱۳
۳۰۲
۰
۴۱
۵۱
۰
۱۱
پاییز ۱۴۰۲
۴۷
۳۵۳
۱
۶۰
۶۴
۰
۱۸
تابستان ۱۴۰۲
۳۹
۹۷۶
۲
۹۳
۱۰۱
۰
۱۳
بهار ۱۴۰۲
۵۱
۱۰۳۸
۰
۷۶
۹۱
۰
۱۳
زمستان ۱۴۰۱
۱۳
۱۴۳۵
۱
۴۹
۵۵
۰
۲۰
پاییز ۱۴۰۱
عدم دسترسی به داده‌ها به‌دلیل تحریم
-
-
-
-
-
-
-
تابستان ۱۴۰۱
۳۱
۱۳۵۲
۲
۸۴
۴۴
۰
۲۵
بهار ۱۴۰۱
۳۳
۱۱۹۶
۱
۷۷
۵۲
۰
۴۷
زمستان ۱۴۰۰
۲۷
۱۶۷۰
۰
۴۵
۶۲
۰
۱۲۵
پاییز ۱۴۰۰
۷۲
۱۳۵۲
۰
۳۸
۱۰۲
۰
۱۸۰
تابستان ۱۴۰۰
۲۰۷
۲۸۸
۰
۸۱
۱۱
۰
۱۷۱
بهار ۱۴۰۰
۲۷۳
۹۵
۰
۸۸
۱۸
۰
۳۳۰
زمستان ۹۹
۱۹۱
۷۸
۰
۱۴
۱۵
۰
۲۰۹
نسبت نوع درخواست‌ها
درخواست‌های دریافت‌شده، به تفکیک موضوع در ۳ دسته‌ی «سواستفاده»، «حق مالکیت» و «دستور قضایی» قرار می‌گیرند که شماری از آن‌ها به‌دلیل نامعتبر یا غیرقانونی بودن رد می‌شوند. در این نمودار نسبت «نوع درخواست» به «کل درخواست‌های دریافت‌شده» مشخص شده است.
تعداد درخواست‌ها در هر فصل
در این نمودار روند تغییر تعداد کل درخواست‌های دریافت‌شده، از سمت نهادهای داخلی و بین‌المللی در بازه‌های زمانی ۳ ماهه نمایش داده می‌شود.