cdn رایگان وردپرس

باوجود ظهور بسیار پلتفرم‌های سایت‌ساز، وردپرس هم‌چنان بر دنیای توسعه‌ی وب‌سایت تسلط دارد و یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین توسعه‌دهندگان وب و مدیران کسب‌وکارها است. بنابراین اگر در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت وردپرسی هستید یا می‌خواهید وب‌سایت وردپرسی‌تان، بهترین عملکرد را داشته باشد، تصمیم به فعال کردن CDN رایگان وردپرس‌، می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه باشد.

در این مطلب، در مورد بهترین CDN رایگان وردپرس صحبت می‌کنیم و به پرسش چه‌طور CDN به وب‌سایت شما کمک می‌کند؟ پاسخ می‌دهیم.

مزایای CDN برای وردپرس

شبکه‌های توزیع محتوا گروهی از سرورها هستند که در نقاط مختلف جهان توزیع شده‌اند. هنگامی‌‌که یک سرویس CDN برای وب‌سایت‌تان فعال می‌کنید – چه از سرویس CDN رایگان استفاده کنید یا پولی- به سرویس‌دهنده درخواست می‌دهید که بخشی از محتوای ثابت وب‌سایت‌تان را در بسیاری از سرورهایش که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع شده‌اند، کپی و ذخیره کند. چیزی شبیه به ایجاد نمایندگی ارایه‌ی محتوای وب‌سایت‌‌ در شهرها و کشورهای مختلف! بنابراین زمانی‌که کاربر در هر نقطه‌ی جغرافیایی، درخواستی برای دسترسی به محتوای سایت ارسال می‌کند، نزدیک‌ترین سرور در شبکه توزیع محتوا شناسایی‌شده و محتوا به‌جای سرور میزبانی مبدا، از نزدیک‌ترین سرور به کاربر ارسال می‌شود.

بدون سرویس CDN وردپرس، بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان فقط از یک منبع می‌توانند محتوای موردنظرشان را دریافت کنند. این حالت از دو جنبه مشکل ایجاد می‌کند:

  • میزان فاصله مکانی بین کاربران وب‌سایت و محل فیزیکی که سرور میزبانی اصلی سایت قرار دارد، روی زمان بارگذاری سایت تاثیر مستقیم دارد. هرچه‌قدر این فاصله بیش‌تر باشد زمان بیش‌تری طول می‌کشد که درخواست کاربر به سرور و پاسخ سرور به کاربر برسد.
  • مورد بعدی دسترسی هم‌زمان کاربران به سرور میزبانی سایت است. در حالتی که وب‌سایت شما از سرویس CDN استفاده نمی‌کند، تمام درخواست‌های کاربران برای دسترسی به محتوا به یک منبع ارسال می‌شود و دور از تصور نیست که اگر این درخواست‌ها به‌شکل هم‌زمان بیش‌تر از توان پاسخ‌گویی سرور اصلی باشد، وب‌سایت‌تان دچار اختلال خواهد شد.

فعال‌سازی بهترین CDN رایگان وردپرس، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد، با کپی و ذخیره‌ی محتوا در سرورهای متعدد و توزیع شده در نقاط مختلف جغرافیایی، این مشکلات را هوشمندانه مدیریت کنید.

بهبود عملکرد سایت با CDN وردپرس

احتمالن شما هم روزانه این موضوع را تجربه کرده‌اید: وب‌سایتی را باز می‌کنید، صبر می‌کنید محتوای سایت بارگذاری شود، هم‌چنان صبر می‌کنید، پس از چند ثانیه از صفحه خارج می‌شوید و به دنبال گزینه دیگری در نتایج موتورهای جست‌وجو می‌گردید.

بدیهی است که کابر باید در کم‌ترین زمان به محتوا وب‌سایت دسترسی داشته باشد. با این تعریف، اگر مخاطبان مدت زمان زیادی را در انتظار بارگذاری صفحه‌های مختلف صبر کنند، از مشاهده‌ی آن سایت صرف‌نظر خواهند کرد و به همین سادگی، تمام تلاش‌ها و هزینه‌هایی که مدیران سایت برای افزایش رتبه‌ی سئو متحمل شده‌اند، بی‌نتیجه می‌مانند.

برای این‌که به‌شکل دقیق‌تر به اهمیت زمان بارگذاری سایت پی ببرید، بد نیست نگاهی به این آمار داشته باشید :

  • تاخیر یک ثانیه‌ای در بارگذاری و نمایش صفحه به بازدیدکنندگان، می‌تواند منجر به کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل شود.
  • وب‌سایت بی‌بی‌سی، به‌ازای هر یک ثانیه‌ی اضافه‌ای که طول می‌کشد تا سایت بارگذاری شود، ۱۰ درصد از کاربرانش را از دست می‌دهند.
  • براساس تحقیقات DoubleClick گوگل، ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان سایت‌های تلفن همراه، پس از ۳ ثانیه انتظار سایت را ترک می‌کنند.
  • AliExpress زمان بارگذاری را تا ۳۶درصد کاهش داد و شاهد افزایش ۱۰.۵ درصدی در سفارشات و افزایش ۲۷ درصدی نرخ تبدیل بود.

در حالت کلی حتا یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحات باعث ۱۱درصد  کاهش بازدید، ۱۶درصد کاهش رضایت کاربر و ۷ درصد کاهش نرخ تبدیل می‌شود.

این آمار اهمیت ثانیه‌ها را در بارگذاری محتوای سایت به‌خوبی نشان می‌دهد. حتمن شما نمی‌خواهید در این داستان، مالک آن وب‌سایتی باشید که بازدیدکنندگان به دلیل زمان بارگذاری طولانی، ترکش می‌کنند. هرچه‌قدر هم از نظر فنی وب‌سایت‌تان بهینه باشد، باز هم فاصله فیزیکی  بیش‌تر بین کاربر وب‌سایت و سرور اصلی میزبانی، روی زمان بارگذاری سایت، تاثیر مستقیم گذاشته و آن را افزایش می‌دهد و این دقیقن همان جایی‌ است که استفاده از CDN، تنها با بهبود سرعت بارگذاری و حتا بدون نظر گرفتن دیگر مزایای ارزشمندی که به‌همراه دارد، می‌تواند مانع چنین هدررفت مهم و گسترده‌ای شود.

مزایای استفاده از بهترین CDN برای وردپرس

استفاده از بهترین CDN وردپرس، آن‌هم به‌شکل رایگان، مزایای ارزشمندی دارد که نادیده گرفتن‌شان کارساده‌ای نیست. در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از CDN در سایت‌های وردپرسی اشاره می‌کنیم.

بهبود عملکرد سایت با افزایش سرعت بارگذاری

هنگامی‌که محتوای سایت، به‌وسیله‎‌ی سرورهای CDN از پیش ذخیره می‌شود، کاربر نهایی به‌جای این‌که منتظر بماند تا درخواستش به سرور مبدا برسد و پاسخ بگیرد، به نزدیک‌ترین سرور در شبکه CDN متصل می‌شود و محتوای مورد نظرش را از آن‌جا دریافت می‌کند. این فرآیند باعث افزایش سرعت بارگذاری و در نتیجه تجربه‌ی کاربری بهتر می‌شود و هزینه‌های از دست دادن کاربری که ممکن است مشتری بالقوه شما باشد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دسترس‌پذیری و مقیاس‌پذیری بیش‌تر

احتمالن شما هم بارها با وب‌سایت‌هایی را دیده‌اید که به‌خاطر درخواست‌های زیاد کاربران به‌شکل هم‌زمان، از کار افتاده‌اند. هنگامی‌که بار ترافیک وب‌سایت با میلیون‌ها درخواست در ثانیه، به اوج خود می‌رسد، حتا قدرتمندترین سرورها نیز ممکن است با چالش روبه‌رو شوند. شبکه‌های توزیع محتوا(CDN)، می‌توانند تمام این ترافیک را مدیریت و آن را در سرورهای توزیع شده خود پخش کنند. همه‌ی سرورها یک کپی از محتوای ثابت سایت دارند و اگر یک سرور از کار بیفتد، نزدیک‌ترین سرور به کاربر، بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای، پاسخ‌گویی را به عهده می‌گیرد. این سیستم باعث می‌شود وب‌سایت شما فارغ از میزان و حجم درخواست‌ها همیشه در دسترس باشد.

تامین امنیت بالاتر برای وب‌سایت‌های وردپرسی

وردپرس باوجود نقاط قوت بسیار، به‌واسطه‌ی ماهیت Open Source بودن،  مستعد نقص‌ها و باگ‌های امنیتی متعددی‌ است؛ ولی خوشبختانه یکی از مهم‌ترین مزایای CDN در وردپرس، تامین گسترده امنیت وب‌سایت در مقابل حملات مخرب هکرها است. برای مثال ما در سرویس CDN رایگان وردپرس ابرآروان، چهار محصول امنیت ابری، وف (WAF)، فایروال (Firewall)، ریت لیمیت (Ratelimit) و دیداس پروتکشن (DDoS) را به‌کار می‌گیریم تا سطح امنیت وب‌سایت‌های کاربران‌مان را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

بهبود SEO سایت با افزایش سرعت بارگذاری

فراموش نکنید که گوگل همیشه به‌دنبال افزایش رضایت‌مندی کاربران است. سرعت بارگذاری سایت از دو جنبه مستقیم و غیرمستقیم روی این رضایت‌مندی و در نتیجه‌ی رتبه‌ی SEO تاثیر می‌گذارد. از آن‌جایی‌که سرعت وب‌سایت منجر به تجربه کاربری بهتری می‌شود، موتورهای جست‌وجو به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. از طرف دیگر سرعت بارگذاری کُند، باعث افزایش نرخ پرش و ترک کردن وب‌سایت می‌شود و همین امر در کاهش رتبه سئو تاثیر می‌گذارد.

cdn رایگان وردپرس

بهترین سرویس CDN وردپرس با ابر آروان

از مهم‌ترین نکاتی که یک CDN را به بهترین سرویس تبدیل می‌کند، میزان پوشش سرورهای توزیع شده‌ی شبکه تحویل محتوا، در مناطق جغرافیایی مد نظر است. بسیاری از‌ CDNهای ارایه‌شده به‌وسیله‌ی سرویس‌دهندگان خارجی، صرفن در اروپا و آمریکا، که مراکز داده‌ی رایج هستند، پوشش خوبی دارند؛ اما در آسیا، خاورمیانه و آفریقا ضعیف عمل می‌کنند. با این‌حال کاربران و مشتریان ما در ابرآروان – به‌عنوان یک سرویس‌دهنده ایرانی شناخته‌شده و معتبر – با استفاده از CDN وردپرسی رایگان، دغدغه‌ی چنین مشکلی را ندارند.

مورد دیگری که موجب استقبال وب‌مستران حرفه‌ای و مدیران کسب‌وکارها از  CDN ابر آروان شده است، پشتیبانی شبانه‌روزی تیم متخصص ما است. سرویس شبکه توزیع محتوا بدون پشتیبانی تخصصی خوب، بهترین نمی‌شود. آموزش تنظیم CDN برای وردپرس به‌شکل گام‌به‌گام، به افراد با کم‌ترین دانش فنی و تخصصی کمک می‌کند که بدون هیچ مشکل نگران‌کننده‌ای از خدمات CDN ابر آروان برای وب‌سایت‌شان استفاده کنند.

CDN رایگان ابر آروان؛ بهترین انتخاب برای سایت‌های وردپرسی

ابر آروان یکی از ده سی دی ان پراستفاده دنیا است که با امکاناتی نظیر کشینگ محتوا، بهینه‌سازی تصویر، مسیریابی هوشمند، فشرده‌سازی قوی و … می‌تواند محتوای شما را با بالاترین سرعت به‌دست کاربران برساند. هم‌چنین داشتن SSL رایگان و امکانات امنیتی کامل شبکه توزیع محتوای آروان سایت‌تان را از انواع آسیب‌های هکری محافظت خواهد کرد. افزایش سرعت و امنیت منجر به دسترسی بهتر کاربران به وب‌سایت شما و بهبود تجربه‌ی کاربر و سئو آن خواهد شد.

قیمت و هزینه‌ی مورد نیاز برای خرید محصول یا خدمت، در بسیاری مواقع یکی از دغدغه‌های مدیران است و این موضوع در تصمیم‌گیری آن‌ها تاثیر زیادی دارد. با فعال‌کردن سرویس CDN رایگان ابرآروان، این معیار معمولن چالش‌برانگیز را می‌توان کاملن حل‌شده درنظر گرفت. شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای از  CDN رایگان وردپرس ابرآروان استفاده کنید.