اگر تا به‌امروز از سرور مجازی استفاده کرده باشید، متوجه می‌شوید کار با این زیرساخت و توسعه برنامه‌های مختلف روی آن بدون برخورداری از دانش فنی کامل امکان‌پذیر نیست. با این‌حال شاید شما در مسیر رشد کسب‌وکار خود با مشکلات متعددی مانند موارد مالی یا کمبود نیروی متخصص روبه‌رو باشید و همین موضوع باعث می‌شود تا زیرساخت خدمت آنلاین شما به‌شکل مطلوب پیکربندی نشود و با خرابی‌های متعدد در مسیر توسعه موانع متعددی را ایجاد کند. سرور مجازی مدیریت‌شده یک راه‌کار نوین برای کنترل سرورهای مجازی است و با ارایه‌ی مزیت‌های متعدد باعث می‌شود تا شما بدون دغدغه و نیاز به نیروهای متخصص زیرساخت کسب‌وکار خود را در بستری امن و پایدار توسعه دهید.برای آشنایی با سازوکار سرور مجازی مدیریت‌شده و کاربردهای متنوع آن این مطلب را مطالعه کنید.

سرور مجازی مدیریت‌شده چیست؟

سرور مجازی مدیریت‌شده همه‌ی قابلیت‌های یک سرور مجازی معمولی را دارد، به‌علاوه این‌که شما را از دردسرهای مدیریت سرور رها می‌کند. فرآیندهایی مانند پیکربندی اولیه، نصب نرم‌افزارها و آپدیت، همگی برعهده‌ی شرکت ارایه‌دهنده‌ی هاست یا سرور خواهد بود. سرور مجازی مدیریت‌شده برای استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای کوچک که تیم IT مستقل ندارند، کاربردی است. هم‌چنین برای آن‌دسته از کسب‌وکارهایی که دوست ندارند به‌شکل مستقیم در فرآیندهای فنی حضور داشته باشند، سرور مجازی مدیریت‌شده می‌تواند راهکار خوبی باشد.

مزایای استفاده از سرور مدیریت‌شده

استفاده از سرور مدیریت‌شده، در کنار راحت‌تر کردن کار شما، مزیت‌های فنی دیگری هم دارد. قابلیت‌های جذابی که شاید شما را بیش از پیش به استفاده از سرور مجازی مدیریت‌شده ترغیب کند. در ادامه چند مزیت مهم سرورهای مدیریت‌شده را مرور می‌کنیم.

مدیریت آسان

شما با استفاده از سرور مجازی مدیریت‌شده همه‌ی فرآیندهای فنی را به متخصص‌های شرکت هاستینگ واگذار می‌کنید و بدون تجربه‌ی کم‌ترین دغدغه در حوزه زیرساخت می‌توانید فقط به توسعه کسب‌وکارتان و ایده‌های جدید فکر کنید.

امنیت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کسب‌وکاری حفظ امنیت اطلاعات است. اگر صاحب کسب‌وکار آنلاین هستید حتمن درباره‌ی حمله‌های DDoS شنیده‌اید. مهاجمان در این نوع حمله‌ها با ارسال تعداد بسیار زیادی درخواست، باعث می‌شوند تا سرور نتواند به کاربران واقعی پاسخ دهد و سایت شما از دسترس خارج می‌شود. جلوگیری از چنین حملاتی به‌شکل دستی کاری دشوار است. اما شما با استفاده از سرور مجازی مدیریت‌شده می‌توانید، وظیفه‌ی مقابله با این حمله را به شرکت ارایه‌دهنده بسپارید و با خیال راحت خدمات مختلف را خود را به کاربران‌تان ارایه دهد.

تهیه و تغییر فوری منابع

در حالت عادی اگر بخواهید منابع مورد نیاز سرور را تغییر دهید، باید فرآیندی طولانی را از تهیه سخت‌افزار تا نصب نرم‌افزار در پیش بگیرید. در سرورهای مجازی مدیریت‌شده، به‌راحتی و فقط با چند کلیک می‌توانید منابع سرور را افزایش یا کاهش دهید و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

مدیریت هزینه‌ها

با استفاده از سرورهای مدیریت‏شده، شما فقط به میزان مصرف از منابع سرور هزینه‌های نهایی را پرداخت خواهید کرد. اما در حالت عادی، شما مجبور هستید که هزینه‌ی سرورهای فیزیکی خودتان را، از نصب و نگهداری تا سرویس‌های دوره‌ای، تمام‌وکمال بپردازید.

بهبود عملکرد

کیفیت سخت‌افزار سرور به‌طور مستقیم در عملکرد سرور و در نهایت خدمت آنلاین شما تاثیر می‌گذارد. برای مثال فضای ذخیره‌سازی HDD با این‌که هزینه کم‌تری دارد، اما سرعت و کارایی پایین‌تری هم به شما می‌دهد. در مقابل، فضای ذخیره‌سازی SSD وجود می‌تواند سرعتی بالاتر را در اختیارتان قرار دهد. شما با خرید سرور مجازی ابر آروان می‌توانید به انتخاب خودتان یکی از انواع فضاهای ذخیره‌سازی HDD یا SSD را تهیه کنید.

 

چه زمانی VPS مدیریت‌شده بخریم؟

هنگام تهیه‌ی سرور مجازی، ۲ گزینه‌ی مهم پیش‌رو دارید. سرور مجازی مدیریت‌شده و سرور مجازی مدیریت‌نشده یا همان سرور معمولی! در سرور مدیریت‌شده، شما با مجموعه‌ای از خدمات روبه‌رو هستید. خدماتی که خیال شما را از دخالت مستقیم در مدیریت سرور راحت می‌کند و در مقابل، همه‌ی فرآیندهای حیاتی را به‌پیش می‌برد. اگر شرکتی کوچک دارید که هنوز تیم فنی و IT ندارد، بهترین راه برای شما استفاده از سرور مجازی مدیریت‌شده است. در مقابل اگر از نیروی متخصص بهره‌مند هستید که می‌تواند مسوولیت مدیریت سرور را برعهده بگیرد، استفاده از سرور مدیریت‌شده چندان اقدام بهینه‌ای نیست. چراکه شما از دو طرف برای یک مساله، که همان فرآیندهای فنی وب‌سایت است، هزینه پرداخت می‌کنید. بهتر است به نیروی خود‌تان اعتماد کنید و کارها را به دست او بسپارید.

در نهایت، اگر قصد دارید یک سرور مجازی کامل داشته باشید اما دانش فنی لازم برای شروع کار با سرور را ندارید، بهترین انتخاب برای شما سرور مدیریت‌شده است. هیچ‌چیز مهم‌تر از شروع نیست و این محصول می‌تواند کار شما را برای تصمیم‌گیری راحت کند. به‌جای تعلل، همین امروز دست به‌کار شوید!