برنامه فضای ابری

امروزه اهمیت وجود برنامه فضای ابری به‌ویژه در گوشی‌های تلفن همراه بر کسی پوشیده نیست. ما روزانه انبوهی از فایل‌های دیجیتال را تولید می‌کنیم؛ بیش‌تر از همیشه عکس می‌گیریم، ساعت‌ها ویدیو ضبط می‌کنیم و دوست داریم آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. نرم‌افزار فضای ذخیره‌سازی ابری، مانند یک کابینت بایگانی دیجیتال عمل کرده و دسترسی راحت به فایل‌های موردنظر را در هر کجا که باشیم، فراهم می‌کند. با دانلود برنامه فضای ابری، امکان همکاری در پروژه‌ها و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها با خانواده، دوستان یا مخاطبین تجاری فراهم می‌شود.

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین برنامه‌های فضای ابری برای IOS و اندروید می‌پردازیم.

 دراپ ‌باکس، کاربردی‌ترین فضای ابری

استفاده از دراپ باکس برای همه‌ی افراد آسان است. دراپ باکس برنامه‌ای معتبر و یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای فضای ذخیره سازی ابری است. محدودیت‌های کمی برای مواردی که آپلود کنید، وجود دارد. می‌توانید فایل‌های خود را با سایر کاربران دراپ باکس به اشتراک بگذارید یا پیوندهایی ارسال کنید تا افراد بتوانند با ۲ گیگابایت فضای ذخیره رایگان به فایل‌های شما دسترسی داشته باشند. هم‌چنین می‌توانید فایل‌های عمومی ایجاد کنید و تا ۳۰ روز هم به نسخه‌های قبلی فایل‌ها، هم به یک کلاینت دسکتاپ و هم به گزینه ورود به هر جایی از طریق مرورگر خود دسترسی داشته باشید. این برنامه با آپلود خودکار عکس، گزینه‌های اشتراک‌گذاری آسان، جدیدترین عناصر طراحی اندروید، پشتیبانی مایکروسافت آفیس و امکان ارسال فایل به دیگران عرضه می‌شود. با پرداخت ۱۰ دلار در ماه می‌توانید تا ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی را با برنامه‌ی فضای ابری Dropbox Pro  دریافت کنید.

گوگل درایو، فضایی منعطف و دردسترس

گوگل درایو یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ذخیره‌سازی ابری است. ۱۵ گیگابایتی که از گوگل دریافت می‌کنید شامل Gmail، Google + Photos  و گوگل درایو می‌شود. با این حال، استثنایات زیادی نیز وجود دارد. برای مثال، عکس‌های کوچک‌تر از ۲۰۴۸×۲۰۴۸ پیکسل و ویدیوهای کوتاه‌تر از ۱۵ دقیقه که از طریق برنامه Google Photos آپلود شده‌اند و هم‎چنین اسناد گوگلی که در Drive ایجاد می‌کنید، جزو آن ۱۵ گیگابایت حساب نمی‌شوند. می‌توان از طریق یک کلاینت، برنامه‌ی تلفن همراه یا مرورگر وب به  برنامه‌ی فضای ابری گوگل درایو دسترسی داشت. فایل‌های حذف‌شده به سطل زباله یا Bin منتقل می‌شوند و تا زمانی که آن‌ها را برای همیشه حذف یا بازیابی کنید، در آن‌جا می‌مانند.

وان درایو، بهترین فضای ابری برای کاربران ویندوز

نام پیشین OneDrive مایکروسافت، SkyDrive بود و به‌شکل پیش‌فرض روی ویندوز ۱۰ نصب می‌شد. در وان درایو می‌توان از طریق یک کلاینت یا مرورگر وب به فایل‌ها دسترسی داشت. هم‌چنین امکان ایجاد فایل‌های عمومی در OneDrive وجود دارد و فایل‌های حذف‌شده به‌مدت ۳۰ روز به سطل بازیافت می‌روند و در این مدت امکان بازیابی آن‌ها وجود دارد. بسته‌ها از ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان تا ۵ ترابایت به‌ازای ۱۰۰ دلار در سال متغیر است. اگر مشترک شوید، می‌توانید از همه‌ی برنامه‌های Microsoft Office استفاده کنید.

آمازون درایو، بهترین فضایی ابری برای کاربران آمازون

اگر مشترک Amazon Prime باشد، می‌توانید بسته‌ی ۵ گیگابایتی رایگان Amazon Drive را برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود دریافت کنید و فایل‌های مورد نظرتان را به‌راحتی از طریق URL با دیگران به اشتراک بگذارید. در این سرویس فایل‌های حذف‌شده به لیست موارد حذفی می‌روند و امکان بازیابی آن‌ها وجود دارد مگر این‌که برای همیشه به‌وسیله‌ی شما حذف شوند. آمازون هم‌چنین به‌مدت سه ماه به‌شکل آزمایشی یک برنامه‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد و پس از آن درخواست پرداخت سالانه ۶۰ دلار را می‌کند.

باکس، یک فضای ابری ساده برای ذخیره‌سازی فایل‌ها

با استفاده از نرم‌افزار فضای ذخیره‌سازی ابری Box می‌توانید به‌راحتی به کمک لینک‌ها، فایل‌های موردنظرتان را به اشتراک بگذارید یا پوشه‌های مشارکتی ایجاد کنید. این برنامه ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. فایل‌های شما در این سرویس دارای تاریخچه (Version History) هستند، بنابراین می‌توانید هنگام ضرورت به‌سرعت آن را بازیابی کنید. این اپلیکیشن به خوبی کار می‌کند و بر سادگی و سازماندهی تاکید دارد.

آی‌کلاد، مناسب برای کاربران محصولات اپل

این نرم‌افزار برای انجام اموری از قبیل اشتراک‌گذاری یا همکاری مناسب نیست، اما برای تهیه بکاپ از فایل‌های شخصی گزینه قابل قبولی است. آیفون یا آیپد شما به‌طور خودکار از عکس‌های ۳۰ روز گذشته با استفاده از برنامه Photo Stream نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند. همه‌ کاربران iOS از ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان بهره‌مند هستند و امکان افزایش حجم این فضا با پرداخت هزینه‌ی اضافه نیز وجود دارد. اگر آیکون iCloud Drive  را در صفحه‌ی اصلی خود نمی‌بینید، App Store  را باز کنید و iCloud Drive را جست‌وجو کنید.

SpiderOak، بهترین  فضای ابری برای نگه‌داری فایل‌های محرمانه

این اپلیکیشن گزینه‌ی خوبی برای نگه‌داری از فایل‌های شخصی است. اطلاعات شما در این سرویس رمزگذاری می‌شوندو فقط با رمز عبورتان باز به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. سیاست حفظ حریم خصوصی Zero-Knowledge Psrivacy تضمین می‌کند که حتا کارکنانی که به‌شکل فیزیکی به سرورهای ذخیره‌سازی دسترسی دارند نمی‌توانند فایل‌های شما را ببینند. هم‌چنین هیچ محدودیتی برای سایز فایل وجود ندارد و می‌توانید فایل‌های حذف‌شده را بازیابی کنید. یک نسخه آزمایشی ۲۱ روزه از این اپلیکیشن وجود دارد که ۲۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در اختیار شما قرار می‌دهد. در SpiderOak پس از دوره‌ی آزمایشی رایگان، گزینه‌هایی از ۶ دلار در ماه برای ۱۵۰ گیگابایت تا ۲۹ دلار در ماه برای ۵ ترابایت پیش روی‌تان قرار دارد.

Tresorit، برنامه فضای ابری رمزنگاری‌شده

Tresorit یکی از جدیدترین و گران‌ترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری است. این سرویس هم‌چنین دارای رمزگذاری سمت سرویس گیرنده، انتقال امن داده و سیاست دانش صفر در مورد رمزهای عبور است. این اپلیکیشن هم‌چنین قابلیت اشتراک‌گذاری امن با پوشه‌ها، لینک‌های رمزگذاری شده و ۷ روز تاریخچه‌ی فعالیت را ارایه می‌دهد. امکان استفاده از یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه رایگان با ۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز در این نرم‌افزار برای شما وجود دارد. کاربران می‌توانند بسته Premium را انتخاب کنند که به‌ازای پرداخت ماهانه ۱۰.۵ دلار، ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده را در اختیار داشته باشند. اما گزینه‌ی انتخابی دیگر بسته‌ی Solo است که ۲.۵ ترابایت حافظه‌ی رمزگذاری‌شده را به‌ازای پرداخت ۲۴ دلار در ماه عرضه می‌کند.

مگا، بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی فایل‌هایی با حجم زیاد

Mega  یک برنامه ذخیره‌سازی ابری امن با کلیدهای رمزگذاری مخصوص است که ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این برنامه امکان اشتراک‌گذاری با مخاطبین وجود دارد و می‌توانید به‌روزرسانی‌های آن‌ها را مشاهده کنید. مراقب باشید رمز عبور خود را گم نکنید، زیرا حتا مگا نیز قادر به تنظیم دوباره آن نخواهد بود و دسترسی به فایل‌های خود را از دست می‌دهید. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تری نیاز دارید، طرح‌های اشتراک از Pro Lite شروع می‌شوند که ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در ازای ۵ دلار در ماه در اختیار شما قرار می‌دهد و تا اشتراک Pro III افزایش می‌یابد که با ۳۰ دلار در ماه به شما ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ ترابایت پهنای باند عرضه می‌کند.

برنامه فضای ابری

استفاده از برنامه فضای ابری آروان

برنامه فضای ابری آروان از نوع Object Storage با حذف محدودیت‌های سیستم‌های ذخیره‌سازی سنتی، محصولی مناسب برای نگهداری و به اشتراک گذاری فایل‌های آرشیوی و پشتیبان (هاست بکاپ) محسوب می‌شود. فایل‌هایی مانند تصاویر پروفایل درون اپلیکیشن، تصاویر ارسالی کاربران‌ یا مدارک اسکن‌شده‌، به‌سادگی و با امنیت بالا در فضای ذخیره‌سازی ابری آروان قابل نگهداری است. هم‌چنین با ذخیره‌سازی اطلاعات شما در مناطق جداگانه، از آن‌ها به‌خوبی نگهداری می‌کند و شما می‌توانید از همه جا به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

با استفاده از فضای ابری آروان، بدون نیاز به صرف هزینه برای تجهیزات زیرساختی می‌توانید فایل‌های مختلف با حجم‌‌های متفاوت را مدیریت کنید. با توجه به زیرساخت گسترده‌ی ابر آروان، محدودیتی در اندازه‌ و حجم اطلاعات برای ذخیره‌سازی وجود ندارد. هم‌چنین، با استفاده از قابلیت مقیاس‌پذیری این محصول هر لحظه که بخواهید می‌توانید براساس اندازه‌ و حجم اطلاعات ذخیره‌شده‌، میزان منابع مورد نیازتان را افزایش یا کاهش دهید.

 

2 پاسخ در “معرفی بهترین برنامه‌های فضای ابری برای موبایل”

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در۴:۱۱ ق٫ظ

    ما نیاز داریم

    • ابر آروان ابر آروان
      ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در۱۱:۱۱ ق٫ظ

      محمدعلی عزیز
      می‌تونید از صغحه‌ی محصولی فضای ابری آروان، با قابلیت‌های اون آشنا بشید و رایگان شروع به کار با این سرویس کنید. اگر با سوال یا مشکلی هم روبه‌رو شدید همکاران ما در پشتیبانی آروان پاسخ‌گوی شما هستند.

نظرات بسته شده است.