تاثیر استفاده از CDN ابر آروان روی امتیاز GTmetrix

در حال حاضر نام ابر آروان در لیست CDNهای ابزار تحلیل ‌سایت GTmetrix دیده می‌شود، بر همین اساس کاربران این محصول، می‌توانند نمره‌ی (Use a Content Delivery Network (CDN را در ارزیابی کلی دریافت کنند. هم‌چنین با وجود این امکان، دیگر خطای استفاده نکردن از CDN در گزارش‌های جی تی متریکس نشان داده نمی‌شود. در این مطلب، علاوه‌بر بررسی ابزار تحلیل وب‌سایت GTmetrix، مزیت‌های اضافه‌شدن شبکه توزیع محتوا ابر آروان به لیست CDNهای این سایت را شرح می‌دهیم.

سایت GTmetrix چه پارامترهایی را بررسی می‌کند؟

سایت GTmetrix همواره معیارهای موثر در عملکرد مناسب سایت را بررسی می‌کند. به‌طوری‌که بسیاری از این موارد مانند سرعت بارگذاری محتوا و … در تجربه‌ی کاربری نیز موثر هستند. از مهم‌ترین پارامترهای GTmetrix هنگام بررسی وب‌سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساختار کدهای CSS ,HTML و جاوا اسکریپت
  • بهینه بودن تصویرها، فونت‌ها و سایر موارد گرافیکی استفاده‌شده در وب‌سایت
  • استفاده از CDN برای توزیع صحیح محتوای وب‌سایت در نقاط جغرافیایی مختلف
  • سرعت پاسخ‌گویی سرور اصلی وب‌سایت به درخواست‌ها

هم‌چنین، GTmetrix سه معیار اصلی Core Web Vitals، یعنی LCP ، TBT‌ و FID که در سرعت بارگذاری سایت (به‌ویژه زمان بارگذاری اولیه) تاثیر دارند را نیز تحلیل می‌کند. این پارامترها طبق اعلام Google از ماه می سال ۲۰۲۱ در لیست عامل‌های تاثیرگذار در سئو و جایگاه صفحه‌های وب‌سایت قرار گرفته‌اند.

Core Web Vitals در گزارش GTmetrix

به کمک تنظیمات شبکه‌ توزیع محتوا ابر آروان، می‌توانید بسیاری از پارامترهای مورد بررسی GTmetrix را تحلیل کنید و از این طریق عملکرد سایت‌تان را از نظر فنی و تجربه‌ی کاربری بهبود دهید.

 

مزیت‌های اضافه شدن CDN‌ ابر آروان به ابزار GTmetrix

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یکی از پارامترهای موثر در امتیاز یک وب‌سایت از نظر این ابزار تحلیل، استفاده از شبکه‌ توزیع محتوا است. این پارامتر از نظر GTmetrix باعث عملکرد مناسب وب‌سایت در سطح جهانی می‌شود و میزان استفاده یک وب‌سایت از CDN برای تحویل منابع به کاربران در امتیاز دریافتی تاثیر مستقیم دارد. یعنی هرچه میزان فایل‌های کش‌شده در سرورهای CDN بیش‌تر باشد عملکرد سایت بهتر خواهد بود و در نتیجه امتیاز Use a CDN بیش‌تر خواهد شد و برعکس، هرچه میزان منابعی که به‌وسیله‌ی CDN به کاربران تحویل می‌شود کم‌تر باشد، عملکرد وب‌سایت و امتیاز این بخش کم‌تر می‌شود.

GTmetrix برای تشخیص استفاده‌ی یک وب‌سایت از شبکه توزیع محتوا، از فهرست CDN خود استفاده می‌کند. تعدادی از CDNهای شناخته‌شده‌ در این ابزار قرار دارند و اگر CDN مورد استفاده‌ی یک وب‌سایت در این لیست قرار داشته باشد، امتیاز مربوط به این بخش به‌شکل خودکار به آن سایت اختصاص خواهد یافت. در واقع، اگر الگوی قرار گرفته در هدر فایل‌ها با الگوی مورد استفاده در این شبکه‌های توزیع محتوا یکسان باشد، GTmetrix استفاده از CDN را تشخیص خواهد داد. به همین ترتیب، اگر وب‌سایت شما از شبکه توزیع محتوایی جز CDNهای GTmetrix استفاده کند، با پیامی مانند تصویر زیر در بخش خطاها روبه‌رو خواهید شد.

خطای عدم استفاده از CDN

در گذشته که CDN ابر آروان در GTmetrix قرار نداشت، مشتریان محصول CDN ابر آروان امکان مشاهده امتیاز دقیق خود در گزارش‌های تحلیلی آن را نداشتند و خطای فوق را مشاهده می‌کردند. اما با توجه به ضرورت رفع این مشکل و انجام مذاکره با GTmetrix، سطحی از استانداردها برای قرار گرفتن نام ابر آروان در این ابزار اعلام شد.

در نهایت با تلاش تیم شبکه توزیع محتوا و با توجه به کیفیت و عملکرد محصول شبکه توزیع محتوا ابر آروان، گسترش پاپ‌سایت‌ها در سراسر جهان و قرارگیری نام آن در میان ۱۰ CDN برتر جهان، به کمک یکی از مشتریان، اکنون نام ابر آروان به لیست CDNهای سایت GTmetrix اضافه شده است. با این اتفاق، مشتریان این محصول بدون نیاز به انجام تغییرات می‌توانند عملکرد واقعی وب‌سایت خود را روی این ابزار تحلیل مشاهده و مشکلات مربوط به بخش‌های مختلف را به‌شکل بهتری بررسی و رفع کنند.

شما می‌توانید با استفاده از بسته‌ی «پایه» شبکه توزیع محتوا، به‌شکل رایگان این سرویس را در اختیار داشته باشید و از قابلیت‌های متعدد و کاربردی آن استفاده کنید.

2 پاسخ در “استفاده از CDN ابر آروان چه تاثیری در امتیاز GTmetrix دارد؟”

  • سعید آقازاده
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در۱۲:۵۹ ب٫ظ

    خیلی از این بابت خوشحالم، چون مشتریان زیادی از این بابت شکایت داشتند.

    انشاءالله هر چه زودتر سرویس‌تون بین المللی بشه.

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در۱:۵۰ ق٫ظ

    امیدوارم که موفق باشید و ممنون بابت تلاش هاتون

نظرات بسته شده است.